15 نکته جالب درباره بی بی چک
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ی بی چک (baby chek) واژه آشنا برای همه خانم هاست. هر خانمی ممکنه تجربه استفاده از بی بی چک را داشته باشد. این وسیله آسان ترین، ارزان ترین و قابل دسترس ترین روش تست بارداری است، سوالات زیادی درباره بی بی چک میشه و معلومه که هنوز ابهاماتی درباره تفسیر و نحوه استفاده از بی بی چک وجود دارد،در هرصورت امیدورام نتیجه بی بی چک همیشه اونی باشه که انتظارش رو می کشید، چه مثبت و چه منفی!! در این مقاله سعی شده هر آنچه که در ذهن شما درباره بی بی چک و تفسیر آن است، توضیح داده شود: 

چه موقع باید تست بی بی چک حاملگی را انجام دهم؟

بی بی چک چگونه کار می کند؟ 

مواردی که بی بی چک را منفی کاذب میکند:

مواردی که بی بی چک را مثبت کاذب میکند:

بعد از استفاده از بی بی چک کار کنم؟

15 نکته جالب درباره بی بی چک


چه موقع باید تست بی بی چک حاملگی را انجام دهم؟

بسیاری از تست حاملگی خانگی دقیقا از اولین روز قطع شدن پریودی یا حتی قبل از آن دقیق هستند. نتایج یک هفته پس از قطع پریودی دقیق تر خواهد بود. بلافاصله پس از چسبیدن تخمک بارور به پوشش رحم (لانه گزینی)، جفت تشکیل می شود و هورمون گونادوتروپین مزمن انسانی (HCG) را تولید می کند. این هورمون وارد جریان خون و ادرار می شود. در اوایل بارداری، غلظت HCG به سرعت افزایش می یابد - هر دو تا سه روز دو برابر می شود. هرچقدر تست بارداری را زودتر انجام دهید، تشخیص هورمون HCG سخت تر می شود. به یاد داشته باشید که زمان دقیق تخمک گذاری در افراد مختلف متفاوت است و تخمک بارور در زمان های مختلف در رحم کاشته می شود. این مسئله بر روی زمان تولید HCG و قابل تشخیص شدن آن تاثیر می گذارد.

در زودترین حالت هورمون بارداری یعنی اچ سی جی 14 روز بعد از لقاح در ادرار و 7 تا 10 روز بعد از لقاح در خون ظاهر میشه پس مامان ها عجله نکنید .

بی بی چک  چقدر دقیق است؟

بسیاری از آزمایشات حاملگی خانگی 99 درصد دقیق هستند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از آزمایشات حاملگی خانگی به اندازه کافی دقیق نیستند که بارداری را دقیقا پس از قطع پریودی تشخیص دهند. برای نتایج قابل اطمینان تر، یک هفته پس از قطع پریودی آزمایش بارداری را انجام دهید.

بی بی چک چگونه کار می کند؟ 

تست بارداری خانگی یا همان بی بی چک معمولا ادرار را برای تعیین هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی آزمایش می کند. HCG فقط در صورت حاملگی در ادرار وجود دارد. هورمون زمانی آزاد می شود که تخمک بارور به خارج از رحم یا دیواره رحم شما متصل شده باشد. بی بی چک ها عملکرد و نتیجه یکسانی  دارند اما نحوه استفاده از آنها متفاوت خواهد بود. 

در اکثر تست های بارداری خانگی، نوار تست داخل نمونه ادرار گذاشته می شود. چند دقیق بعد نوار نتایج را نشان می دهد. معمولا نتایج به صورت علامت مثبت یا منفی، یک خط یا دو خط یا کلمه بارداری، غیر باردار بر روی نوار نشان داده می شود.

برخی بی بی چک ها از بقیه حساس تر هستند. در واقع در این تست ها با مقدار کمتر HCG نتیجه بارداری مشخص می شود. همیشه تاریخ انقضای نوار و دستورالعمل استفاده از آن را پیش از انجام تست بررسی کنید.

ادامه در لینک زیر

15 نکته جالب درباره بی بی چک

 

 





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: